سفره هفت‌سین فاطمی در امامزادگان خراسان جنوبی برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که همزمان با ایام تقارن سال نو با دهه فاطمیه برای دومین سال متوالی سفره هفت‌سین فاطمی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برپا می‌شود، گفت: سال گذشته استقبال قابل توجهی از سوی مردم از سفره هفت‌سین فاطمی شد.

وی با اشاره به این‌که این هفت‌سین فاطمی از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) تشکیل‌شده است، افزود: سلیمه، سید النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه از القاب حضرت فاطمه الزهرا(س) است که به هفت سین فاطمی با آنها برپا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که هدف از برپایی این سفره معرفی سبک زندگی فاطمی در ابعاد مختلف به خانواده‌های مسلمان و ایرانی است، گفت: امید است مردم در روزهای پایانی سال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سال جدید خود را بر محور سبک زندگی و سیره فاطمی آغاز کنند.

حجت‌الاسلام گرایلی تصریح کرد: با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال هستیم و مردم به‌حساب های آخر سال خود رسیدگی می‌کنند بهتر است در کنار رسیدگی به‌حساب های دنیوی به‌حساب های اخروی خود هم رسیدگی کرده و اگر برای ما ممکن است با وقف از نیازمندان و محرومان دستگیری کرده و به داد آخرت خود رسیده و آخرت خود را با وقف که صدقه‌ای نامحدود و جاری است آباد کنیم.

وی با اشاره به این‌که مسابقات قرآن کریم در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزارشده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری دوره جدید کلاس‌های قرآنی در بقاع متبرکه برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از ثبت بیش از ۱۰ وقف همزمان با روزهای پایانی سال در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: وقف برای نیازمندان و مستمندان در خراسان جنوبی نسبت به سایر وقف‌ها کم است و مردم باید در این زمینه و زمینه‌های علمی، آموزشی، حوزه‌های علمیه و در زمینه سلامت و فعالیت‌های فرهنگی ازجمله وقف‌های ضروری در استان است.

حجت‌الاسلام گرایلی همچنین با بیان این‌که شرایط جوی در خراسان جنوبی ناپایدار است، ادامه داد: در مسیر بقاع متبرکه تمامی امکانات رفاهی و لازم برای مسافران نوروزی و در مسیر امام زادگان در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان این‌که خانواده‌ها می‌توانند با حضور در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی گردشگری حلال و سالم را در ضمن احکام دینی و باورهای دیمی به فرزندان خود بیاموزند، اظهارکرد: بقاع متبرکه محور و کانون دین آموزی هستند و خانواده‌هایی که به دنبال تربیت فرزندانی صالح و سالم هستند می‌توانند بقاع متبرکه را به‌عنوان مقصد تفریحات خانوادگی و سالم خود انتخاب کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: شب شهادت آن حضرت زهرا(س) نیز مراسم شام غریبان ایشان در راستای تبیین اندیشه‌های فاطمی و سیره ولایتمداری این بانوی دو عالم در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *